طول پستان در گاو
نوشته شده توسط : علی پور


6-
طول پستان عقبی این طول نشان دهنده گنجایش ساخت شیر درگاو می‌باشد . برای چک این صفت کافی می باشد مسافت پایین فرج دام را تا محل اتصال پستان به بدن گاو میزان بگیرید . هرچه این مسافت کمتر باشد، خوبتر می‌باشد .
7-
عمق پستان عمق پستان یعنی آنالیز موقعیت کف پستان (به غیر از نوک آن) با مفصل خرگوشی پاهای عقب . اما صحیح می باشد که هرچه پستان بزرگتر باشد،‌شیر بیشتری را درخود جای می دهد،‌ولی یک پستان با عمق بیشتر(حجیم تر)زودتر به جراحت و ورم پستان آلوده و کثیف می شود .
براین اساس دربررسی این صفت باید به سن دام دقت کرد . به طوری که هرچه سن دام فراتر رود، عمق پستان بخش اعظم می شود . درتلیسه ها باید کف پستان نسبت به مفصل خرگوشی،‌حدود 3 انگشت(5 سانتی متر)بالاتر قرار گرفته باشد .
8-
نگه دارای پستان ها(لیگامان ها) نگه دارای ها درحقیقت رباط های وسطی محیط پستان می باشند . این رباط ها چنان درمنظره پشتی قرارگرفته اند که به حیث می آید محفظه پستان به دو نصیب تقسیم گردیده است . رباط ها درحقیقت نگه دارنده های مهم واولیه پستان می باشند .همینطور برهان مهمی درنگه داشتن پستان درمحل با اهمیت خویش می باشند . اگر حفظ کننده پستان ضعیف باشد،‌پستان به وضعیت راحت و پاندولی درمی آید . درنتیجه ارتفاع قدمت اقتصادی گاو ناچیز می شود . بنابراین هنگام خرید یک گاو شیری باید اعتنا داشت که درمنظره پشتی درحالی که پستان پرازشیر هست ، میانه پستان گاو ، خط وجود داشته باشد . همینطور این خط و سوراخ میان پستانی،‌عمیق و سراسر پستان را فراگیر باشد .

آسیاب میکسر
9-
عرض پستان هرچه عرض پستان گاو بیشتر باشد، دام اقتدار شیرواری بهتری دارااست . همینطور طول قدمت اقتصادی آن نیز مضاعف است . برای ارزیابی این صفت،‌درمحل اتصال پستان به تن وبرگشتگی موهای دو طرف پستان، مسافت دو طرف پاهای آن را میزان گیری می نمایند . توجه نمائید که هنگام تحلیل این صفت نباید گاو بدشکل ایستاده باشد وپاهای عقب آن ازهم گشوده باشد .
10-
مقدار سرپستانک ها یکی ازمواردی که بایستی هنگام خرید گاو شیری بسیار به آن دقت شود ،‌اندازه سرپستانک های گاو هست . برای نظارت آنها باید ارتفاع سرپستانک و وضعیت آن‌ها را از جلو وعقب وپهلوی حیوان اندازه گیری کرد . یک سری شرایط غیر ارگانیک درپستانک وجود داردکه باید به آن‌ها دقت کرد .
این حالت ها عبارتند از: الف- پستانک ها نباید به صورت پستانک های بز باشند وبه اصطلاح بزی نباشند .
ب- پستانک های خیلی کلفت به درد شیردوشی نمی خورند .
ج- سوراخ پستانک ها نباید بیش از حد ریز و یا این که گشاد باشند .
میزان مطلوب برای سرپستانک های جلو حدود 5 تا 6 سانتی متر وبرای رمز پستانک های عقب 4 تا 5 سانتی متر است . یعنی بایستی سر پستانک های جلو یه خرده بلندتر ازسرپستانک های عقب باشد . علاوه براندازه پستان ،‌ بایدتوجه داشت که پستان های گاو شیری ورم کرده و گرم تر از حد معمول نباشد . همچنین رنگ آن غیر طبیعی وزخمی نباشد . در حالتی که به گاو مشکوک هستید،‌کمی از شیر آن را دریک فنجان،‌ظرف یا پارچه سیاه بدوشید وبررسی نمایید تا مواد ریز خارجی و غیر عادی درآن چشم نشود . به این روش،‌آزمایش فنجان سیاه گفته می شود . زیرا درپارچه یا این که ظرف سیاه، دلیل های ریز حاصل ازفعالیت باکتری ها و میکروب ها به آسانی چشم می شوند .
11-
محل قرارگرفتن سرپستانک های جلو و عقب هنگام محاسبه این صفت می بایست به شکل قرارگرفتن نوک پستانک ها و محل آن‌ها نسبت به محفظه پستان توجه کرد . در‌صورتی‌که سرونوک پستان ها بیش از حد به نیز نزدیک ویا ازهم دور باشند،‌غیر طبیعی است .
برای ارزیابی محل قرارگرفتن سرپستانک ها می بایست کل پستان گاو را به 4 نصیب تقسیم کنیم . به طوری که نوک هرپستان می بایست دروسط هر کدام از این 4 قسمت قرارگرفته باشد . همچنین مسافت نوک پستان ها نسبت به هم متساوی ومتناسب باشد .





:: برچسب‌ها: آسیاب میکسر ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: